Produkt og Brand

Produkt og Brand

VORES SALGSPUNKTER OG SPA

  1. Hvor kan jeg købe Clarins-produkter?

    Du kan købe Clarins-produkter ved at afgive en ordre direkte på vores websted eller finde din nærmeste Clarins-butik under "Find en butik".

PROFESSIONELLE ANMODNINGER

  1. Jeg vil gerne ansøge om et job eller praktikophold

    Clarins Group har et dedikeret websted, der tilbyder job- og praktikmuligheder i Frankrig og i udlandet. Du får adgang til webstedet ved at klikke HER.

    På e webstedet kan du oprette din ansøgning, uploade dit CV og se ledige stillinger.

OPDAG VORES PRODUKTER

  1. Hvordan bruger jeg Clarins-produkter?

    Hvert produkt har specifikke anvendelsesmåder, som giver dig mulighed for at få mest muligt ud af dem.

    Du finder anvendelsestip på alle produktsider på Clarins.com.

    Du finder også videoer under Skønhedsskole.

    Bliv inspireret, og lad din skønhed stråle. Uanset om du søger makeup eller ansigtsplejeprodukter, er der masser af videoer, der venter på dig!
  2. Hvordan finder jeg det rigtige produkt for mig?

    Oplev vores ekspertise og få gode råd ved en skønhedskonsultation hos Clarins.

    START DIN SKØNHEDSKONSULTATION NU Din skønhedskonsultation hos Clarins vejleder dig igennem vores produktserier og hjælper dig med dit eget skræddersyede skønhedsprogram.

    Du får svar på en række spørgsmål om din hud, dine problemer, dine præferencer og den type produkter, du søger.

    Du modtager derefter en liste over produkter, der er ideelle til dit skønhedsritual, samt anbefalinger til en bestemt lejlighed eller begivenhed.

    Din hudplejerutine oprettes og gemmes i din Clarins-profil under "Skønhedskonsultation". Du kan endda udskrive den!

    Din profil indeholder ikke kun produktanbefalinger, men også gode råd om anvendelse.
  3. Hvilke aktive ingredienser er der i Clarins-produkter?

    Du finder naturlige, aktive ingredienser og andre bestanddele i vores produkter. Du finder beskrivelser af vores vigtigste aktive ingredienser samt relevante produktserier her.

    Hvis du vil have mere at vide om sammensætningen af vores produkter, opfordrer vi dig til at læse produktdatabladene på vores websted. Den fuldstændige INCI-liste (International nomenklatur for kosmetiske ingredienser) finder du nederst på siden under “Ingredienser”:
  4. Er det muligt at modtage prøver?

    Vi er ikke i stand til at sende prøver direkte til dig med posten.

    Du kan dog se vores produkter:

    • Hos vores autoriserede forhandlere (parfumerier, apoteker og stormagasiner). De nærmeste adresser finder du her.

    • I en af vores Clarins-butikker, hvor du kan prøve vores produkter og få en personlig konsultation.

    • Hos Clarins online tilbyder vi tre hudpleje- og makeupprøver fra et udvalg af aktuelt tilgængelige produkter.
  5. Jeg vil gerne vide mere om jeres produkter

    Clarins besvarer alle dine mest presserende spørgsmål under OSS:

    Uanset om det drejer sig om hudpleje, makeup eller ingredienser, kan du få alle vores skønhedstips til dig selv og hele familien.

SPOR DIT PRODUKT

  1. Dette kan du se på T.R.U.S.T.

    Omfatter Clarins T.R.U.S.T.-platformen både hudpleje- og makeupprodukter?

    Indtil videre omfatter Clarins T.R.U.S.T.-platformen kun hudplejeprodukter. Udrulningen af Clarins T.R.U.S.T. sker løbende, men Clarins har besluttet at prioritere og medtage ingredienser i hudplejeprodukter på kort sigt.
    Omfatter Clarins T.R.U.S.T. alle produktformater (f.eks. vareprøver og breve…)?

    Oplysningerne på Clarins T.R.U.S.T. gælder kun for produkter i fuld størrelse.
    Hvorfor omfatter Clarins T.R.U.S.T. ikke emballage?

    Clarins T.R.U.S.T.-platformen rulles ud i flere faser. På kort sigt har Clarins prioriteret ingredienserne i vores hudplejeprodukter.
    Vil alle Clarins’ hudplejeprodukter være omfattet?

    Clarins T.R.U.S.T-platformen er baseret på blockchain-teknologi, som kun omfatter produkter, der er fremstillet af Clarins. Det er vores mål at medtage alle vores hudplejeprodukter på Clarins T.R.U.S.T. i 2025, med undtagelse af produkter fremstillet af uafhængige underleverandører. Vi arbejder med underleverandører, når produktudvikling kræver særlig viden eller bestemte processer, som ikke kan udføres på vores fabrik i Pontoise. Alle vores produkter fra underleverandører overholder de samme strenge kvalitetskriterier som vores internt udviklede produkter.
  2. Ingredienser og formler

    Vil alle ingredienser i produktformler kunne spores på Clarins T.R.U.S.T.?

    Indtil videre gælder Clarins T.R.U.S.T.-platformen kun for plantebaserede ingredienser - grundlaget for vores ansvarlige indkøb. Oplysninger om andre ingredienser i produktet, f.eks. konserveringsmidler, fortykningsmidler eller solfiltre, er beskrevet for hvert enkelt produkt på Clarins‑hjemmesiden.
    Kan alle planterne i Clarins’ herbarium spores?

    På lang sigt er det vores hensigt, at alle planterne i Clarins’ herbarium skal kunne spores via Clarins T.R.U.S.T.-platformen.
    Hvorfor har nogle planter to forskellige oprindelser?

    For at beskytte vores høst ved eventuelt barsk vejr forsøger vi at prioritere mindst to kilder for hver af vores planter i vores herbarium. Alle vores producenter overholder strenge retningslinjer fra vores eksperter for at garantere ens kvalitet for alle høstede planter, uanset hvor de kommer fra.
    Hvorfor indkøber Clarins ikke kun planter i Frankrig?

    Hos Clarins prioriterer vi at indkøbe i Frankrig, når vi kan. Somme tider er det kun planter fra fjernere liggende marker, der har de specifikke egenskaber, som vores fyto-kemikere leder efter. Når vi indkøber visse ingredienser fra lande med et lavt indeks for menneskelig udvikling, kan vi støtte en snes fair trade-programmer verden over, i Madagaskar og Burkina Faso for bare at nævne to. Dermed medvirker vi til at opmuntre lokalbefolkninger til at udvikle deres særlige viden og lokale økonomi, samtidig med at lokale ressourcer respekteres.
  3. Partnere og økologisk landbrug

    Hvad står “CCF” (Certified Clarins Farm) for?

    Partnere, der har mærket ‘CCF’, opfylder den højeste grad af krav til indkøb af vores planter, som defineret i Clarins’ Charter for ansvarligt indkøb, der kan ses på Clarins.dk. Kriterierne er: certificeret økologisk landbrug + sporbarhed helt tilbage til høstområdet + langvarig kontrakt mellem Clarins og leverandøren.
    Hvorfor bruger Clarins ikke kun økologiske ingredienser?

    Clarins’ Charter for ansvarligt indkøb er baseret på kriterier for regenerativ landbrugspraksis, som der stilles endnu højere krav til end de krav, der stilles til en garanti for økologiske ingredienser. For at kunne klassificeres som værende regenerativt landbrug skal processerne og ingredienserne værne om miljøet og samtidig respektere lokalbefolkninger, en forpligtelse i overensstemmelse med Clarins’ filosofi.

    Når det er sagt, prioriterer Clarins planteekstrakter, der er høstet fra certificeret økologisk landbrug. I øjeblikket består 59% af vores herbarium af økologiske planter. Det er vores mål at nå op på 80% i 2025.

    For så vidt angår ingredienser, der hverken er dyrket økologisk eller certificeret økologisk, arbejder vi på, så vidt det er muligt, at overgå til økologisk dyrkning hos vores leverandører. Alene i 2021 har vi støttet og bekræftet skiftet til økologisk dyrkning i 13 tilfælde.
  4. Produktions- og produktsikkerhed

    Hvad angiver produktionsdatoen på Clarins T.R.U.S.T.?

    Produktionsdatoen er den dato, da partiet blev emballeret. Med andre ord er det den dato, hvor dit produkt blev påfyldt.

    Hvor længe er det sikkert at bruge mit produkt?

    Hos Clarins er holdbarhedsperioden for alle vores kosmetikprodukter angivet til 36 måneder, når det opbevares under hensigtsmæssige forhold, medmindre andet er angivet på emballagen. Tjek mærkaten med holdbarhed efter åbning [PAO] (ofte i form af en krukke med et tal ved siden af) bag på al vores emballage for at se, i hvor mange måneder dit produkt som minimum kan anvendes efter åbning.
    Bliver mit produkt mindre effektivt efter åbning?

    Hos Clarins er det vores højeste prioritet, at alle vores produkter er sikre at bruge. Derfor garanterer vi alle vores produkters kvalitet og egenskaber inden for højst 36 måneders holdbarhed og holdbarhedsdatoen efter åbning [PAO] på mærkaten. Alle vores produkter er testet under ekstreme eller accelererede betingelser, således at produkterne har en minimumslevetid på 36 måneder efter produktionsdatoen, så længe de opbevares korrekt.
    Hvorfor kan jeg kun se produktionsdatoen på Clarins T.R.U.S.T.?

    Produktionsdatoen bruges som reference for alle øvrige faser i et produkts livscyklus. Den markerer også begyndelsen på et produkts holdbarhedsperiode. Hos Clarins produceres næsten alle vores hudplejeprodukter på vores fabrik i Pontoise, nord for Paris. Som følge heraf overvåges hele produktionsprocessen fra formeludarbejdelse til kvalitetskontrol fra start til slut.