Fortrolighedspolitik

Du kan downloade og arkivere dette dokument i PDF-format ved at klikke her.

Cookiepolitikken blev opdateret den 27/10/2020.

 

1 - Indledning

Clarins lægger stor vægt på beskyttelse af brugerens privatliv og virksomhedens forpligtelser i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Denne fortrolighedspolitik giver dig mulighed for bedre at forstå de principper for databeskyttelse, som Clarins anvender. Vi beder dig om at læse den, inden du indsender dine persondata.

Clarins Groupe International SA, hvis hjemsted er 4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates, Geneve, Schweiz, og i visse tilfælde Clarins SAS, hvis hjemsted er 9 rue du Commandant Pilot, 92200 Neuilly-sur-Seine, Frankrig, er dataansvarlige for webstedet

Vi kan opdatere fortrolighedspolitikken når som helst. Datoen for den seneste revidering vises på denne side. Vi foreslår, at du jævnligt tjekker politikken.

Bemærk, at du ved at bruge webstedet giver os tilladelse til at indsamle, registrere, systematisere, gemme, bruge og/eller overføre dine persondata i henhold til denne fortrolighedspolitik.

 

2 – Hvornår indsamler vi dine persondata?

Vi indsamler persondata fra dig, når:

  • du besøger vores websted.
  • du opretter en konto på vores websted.
  • du foretager et køb eller en reservation på vores websted eller på visse godkendte salgssteder i vores distributionsnetværk.
  • du tilmelder dig vores nyhedsbreve.
  • du tilmelder dig et af vores loyalitetsprogrammer.
  • du deltager i særlige aktiviteter, især spil, konkurrencer, produkttests, kundeundersøgelser eller markedsundersøgelser.
  • du deler indhold på sociale netværk såsom Instagram, Facebook, Pinterest eller Twitter ved hjælp af hashtagget #clarins eller andre Clarins-hashtags.
  • du besøger et af vores spacentre eller godkendte salgssteder i vores distributionsnetværk.
  • du kontakter os, især når du ringer eller sender en anmodning eller en klage til vores kundeserviceteam, når du bedømmer eller anmelder vores produkter og/eller tjenester, eller når du chatter med andre besøgende i realtid.
  • du har givet dit samtykke til, at tredjepart må sende os persondata om dig.

 

3 - Hvilke oplysninger indsamler vi om dig?

Vi anser alle oplysninger, der eventuelt kan identificere dig direkte eller indirekte, som værende “persondata”. Vi kan primært indsamle følgende persondata:

  • oplysninger om din identitet, især køn, efternavn, fornavn, adresse, telefonnumre, mailadresse, brugernavne og adgangskoder, fødselsdato eller alder.
  • oplysninger om din betalingsmåde, især dit kreditkortnummer og udløbsdatoen.
  • oplysninger om vores kommercielle transaktioner, især transaktionsnumre, din indkøbshistorik, din anmodning eller kommunikation med vores kundeserviceteam, dine præferencer og interesser, din aktivitet på nettet eller oplysninger om et af vores loyalitetsprogrammer.
  • indholdsoplysninger (fotos, videoer, anmeldelser, kommentarer osv.)
  • oplysninger om wellness (bekymringer om skønhedspleje, hudtype, hudfølsomhed, kontraindikationer osv.) med forbehold for dit forudgående og udtrykkelige samtykke, især når det drejer sig om kosmetisk overvågning, eller når du beder om en skønhedsrecept fra Clarins eller en Clarins-behandling på et af vores spacentre.
  • oplysninger om dine sociale mediekonti (brugernavn, billedtekstinformation, placering osv.), uploads og opslag, når du deler indhold eller bruger hashtag #clarins eller andre Clarins-hashtags.
  • tekniske oplysninger, især din IP-adresse eller oplysninger om, hvordan din enhed navigerer gennem vores websted.
  • andre oplysninger, som du afgiver, når du kontakter os, eller som vi har modtaget fra eksterne udbydere.

 

4 - Hvorfor indsamler vi dine persondata?

Persondata indsamles primært til følgende formål:

  • Webstedsadministration og forbedring af servicekvaliteten. Denne behandling er nødvendig med henblik på de legitime interesser, der er nævnt ovenfor.
  • Behandling af dine ordrer (ordrer, leverancer, fakturaer, eftersalgsservice osv.). Denne behandling er nødvendig for opfyldelsen af en kontrakt, som du er part i.
  • Customer Relationship Management (CRM), især for at hjælpe os med at lære dig bedre at kende og give dig personligt tilpassede tilbud vedrørende vores produkter og tjenester (især via mail, SMS, på sociale netværk eller ethvert andet medium og ved at vise målrettede reklamer på websteder og på sociale netværk), til at administrere dit medlemskab af vores loyalitetsprogram og til at analysere og foregribe markedstendenser for bedst at imødekomme dine behov. Til disse formål udfører vi muligvis segmenteringshandlinger baseret på dine indstillinger, interesser og købsadfærd, analyserer din browsing og anmodninger på vores websted eller udfører andre handlinger for at forbedre vores database.
  • For eksempel kan vi bruge målretningsfunktioner igen og importere en liste med krypterede data (mailadresse eller telefonnummer) til Facebook for at identificere brugere, der allerede har haft interaktion med vores brands og/eller sandsynligvis vil være interesseret i vores produkter og tjenester, og levere målrettede reklamer på sociale netværk. Når du oprettet en konto, kan vi give din en personlig oplevelse som kunde, men du kan også afgive en ordre ved hjælp af Gæste-funktionen. Denne behandling foretages med dit samtykke eller er nødvendig med henblik på de ovennævnte legitime interesser.
  • Henføring af en bestemt kommerciel transaktion til en reklame med henblik på betaling til affilieret reklamenetværk. Denne behandling er nødvendig med henblik på de legitime interesser, der er nævnt ovenfor.
  • Social interaktion. Denne behandling foretages med dit samtykke.
  • Når det er relevant, forebyggelse og påvisning af svig, kriminalitet og forvaltning af retstvister. De løsninger, som vi bruger til påvisning af svig, kan være fuldstændig automatiserede eller omfatte menneskelig aktivitet. Når vi bruger automatiserede løsninger til påvisning af svig, behandler vi dine persondata med det formål at identificere svigagtig aktivitet eller sikre betaling og træffe automatiske beslutninger i denne henseende. Logikken i denne automatiserede beslutningsproces anvender regler og modeller for svindelanalyse på vores forretningsprocesser for at afgøre, om en handling eventuelt er svigagtig. Denne behandling kan medføre juridiske konsekvenser, der vedrører dig eller påvirker dig betydeligt, og vi kan afvise at indgå en kontrakt med dig. Vi informerer dig om, at vi muligvis også bruger reCAPTCHA, en tjeneste, der leveres af Google, til at beskytte vores websted mod spam og misbrug. Hvis du har brug for yderligere oplysninger om, hvordan Google bruger de data, der indsamles via reCAPTCHA, kan du læse Googles privatlivspolitik og servicevilkår. Denne behandling er nødvendig med henblik på de legitime interesser, der er nævnt ovenfor.
  • Administration af din anmodning (prøver, råd, deltagelse i en salgsfremmende aktivitet, klager, ret til adgang, berigtigelse, indsigelse imod og sletning osv.). Denne behandling er nødvendig for at behandle din anmodning.
  • Ellers som tilladt i henhold til gældende lovgivning, og/eller hvis vi til enhver tid har brug for at underrette dig.

 

5 - Videregiver vi dine persondata?

Vi sælger eller udlejer aldrig dine persondata til andre virksomheder med henblik på markedsføring.

Clarins er en international koncern, der har aktiviteter i mange lande. De persondata, vi indsamler om dig, vil blive brugt af os og vil sandsynligvis blive videregivet til andre Clarins Group-virksomheder, hvis det er nødvendigt, og især til vores moderselskab i Frankrig og/eller vores datterselskaber i Frankrig, Sydafrika, Tyskland, Australien, Benelux, Canada, Dubai, Irland, Italien, Japan, Kina, Hongkong, Malaysia, Mexico, Portugal, Rusland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan og Østrig.

Persondata kan også blive delt med tjenesteudbydere, som er udvalgt på grundlag af deres ekspertise og pålidelighed og handler på vores vegne og efter vores anvisninger (ordrebehandling og -opfyldelse, sikker betaling, kundeservicestyring, vedligeholdelse og tekniske udviklingsaktiviteter, bedømmelser og anmeldelser, analyser, forebyggelse af spam, administration af digitale kampagner og tilknytningskampagner osv.). Vi giver kun disse tjenesteudbydere lov til at bruge dine persondata i det omfang, det er nødvendigt for at udføre tjenester på vores vegne eller for at overholde juridiske krav, og vi stræber efter at sikre, at dine persondata altid er beskyttet.

Disse tredjeparter kan være placeret i eller uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), herunder i lande, der ikke leverer samme grad af databeskyttelse som dit bopælsland. I et sådant tilfælde sikrer vi os, at:

  • vi har indhentet dit utvetydige samtykke til at dele dine persondata med disse tredjeparter.
  • vi indgår passende dataoverførselsaftaler i overensstemmelse med standardkontrakt- bestemmelser oprettet af Europa-Kommissionen.
  • vi overholder bindende virksomhedsregler, der er godkendt af kompetente myndigheder.

Endelig kan vi også overføre dine persondata til lokale myndigheder, hvis dette kræves ved lov eller som del af en undersøgelse og i overensstemmelse med gældende regler.

 

6 – Hvordan beskytter vi oplysninger om dig?

Clarins træffer passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger vedrørende typen af data og risici for at garantere dine persondatas sikkerhed og fortrolighed og især for at forhindre, at de bliver ændret, videregivet eller overført til uvedkommende.

Dette kan omfatte praksis såsom begrænset adgang for medarbejdere, der i kraft af deres ansvarsopgaver har tilladelse til at tilgå data, kontraktlige garantier i tilfælde af tredjepartsudbyder, konsekvensanalyser om privatlivets fred, interne gennemgange af vores praksis og fortrolighedspolitikker og/eller implementering af fysiske og/eller systematiske sikkerhedsforanstaltninger (sikker adgang, godkendelsesproces, backup, antivirus, firewall osv.).

 

7 - Hvad er vores politik for mindreårige?

Dette websted er ikke rettet mod mindreårige.

Vi indsamler eller behandler ikke bevidst mindreåriges persondata. Forudsat at vi får kendskab til indsamling af mindreåriges persondata uden forudgående tilladelse fra den mindreåriges forælder/værge, træffer vi hensigtsmæssige foranstaltninger for at kontakte personen og om nødvendigt slette disse persondata fra vores servere og/eller vores tjenesteudbyderes servere.

 

8 - Hvad er vores cookiepolitik?

Du kan få yderligere oplysninger i vores cookiepolitik

 

9 - Hvordan administreres det indhold, du deler på sociale netværk ved hjælp af vores hashtags?

Du kan vælge at bruge vores hashtags til at tagge dit indhold på sociale netværk såsom Instagram, Facebook, Pinterest eller Twitter.

Ved at bruge disse hashtags anerkender og accepterer du, at indholdet kan vises på vores websted og bruges til at henvise til vores produkter og tjenester.

Vi minder dig om, at de oplysninger, du deler på sociale netværk, kan bruges og gemmes af andre rundt om i verden, især i lande uden en lovgivning, der garanterer en passende grad af beskyttelse af dine persondata som defineret i dit bopælsland.

Vi henleder også din opmærksomhed på, at når du sender indhold ved hjælp af et af vores hashtags, er din brug af sociale netværk udelukkende underlagt disse sociale netværks generelle betingelser. Vi beder dig om at læse disse betingelser og tjekke dem jævnligt.

Hvis du ikke længere ønsker, at dit indhold vises på vores websted, skal du fjerne det fra det sociale netværk eller ophøre med at bruge hashtags.

 

10 - Hvor længe opbevares dine persondata?

Vi bestræber os på kun at opbevare dine persondata i den periode, der er nødvendig til de formål, der er angivet i denne fortrolighedspolitik og i overensstemmelse med gældende bestemmelser.

Som hovedregel:

  • Kunde-/kundeemnedata opbevares i tre år fra indsamlingsdatoen eller efter den sidste kontakt eller ophør af det kommercielle forhold, medmindre du gør indsigelse herimod, eller du har anmodet om, at de skal slettes. Ved udgangen af den treårige periode kan vi kontakte dig igen for at høre, om du fortsat ønsker at modtage markedsføring. Hvis du ikke giver et klart positivt svar, slettes eller arkiveres dine data i overensstemmelse med gældende bestemmelser.
  • Data vedrørende legitimation kan opbevares i et år i tilfælde af udøvelse af dine rettigheder.
  • Data på kreditkort slettes efter transaktionen eller arkiveres med henblik på bevis i overensstemmelse med gældende bestemmelser. Med forbehold for dit udtrykkelige samtykke kan bankoplysninger opbevares indtil kreditkortets udløbsdato. Vi gemmer aldrig dit visuelle kryptogram.
  • Data, der kan anvendes til at understøtte en ret eller en kontrakt, eller opbevares i henhold til en juridisk forpligtelse, kan arkiveres i overensstemmelse med gældende bestemmelser.

 

11 – Hvad er dine rettigheder med hensyn til persondata, og hvordan kontakter du os?

Hvis du giver os din mailadresse, dit telefonnummer eller din postadresse, vil du eventuelt modtage mails, opkald eller periodevise meddelelser fra os om vores produkter, tjenester eller kommende begivenheder. Du kan til enhver tid afmelde dig vores adresselister ved at kontakte os på nedenstående adresse eller ved at følge linket “afmeld”, som er indeholdt i alle vores mails. Du kan også når som helst ændre dine kontoindstillinger.

I overensstemmelse med gældende bestemmelser har du ret til adgang, berigtigelse, sletning og dataportabilitet af dine persondata samt ret til indsigelse og begrænsning af behandling. Du kan når som helst trække dit samtykke tilbage. Du skal sende os en anmodning samt legitimation for at kunne udøve disse rettigheder.

  • Du kan maile anmodningen til Customer Service team
  • Eller du kan skrive til følgende adresse:

Clarins Groupe International SA
Customer Service
4 route de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates
Geneve
Schweiz

Du vil blive informeret om de handlinger, der skal foretages, så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder senest en måned efter din anmodning. Vi forbeholder os dog ret til ikke at svare på ubegrundede eller chikanøse anmodninger.

I overensstemmelse med gældende bestemmelser kan du også indgive en klage til den kompetente myndighed, der er ansvarlig for databeskyttelse, eller indgive en anke, hvis dine data misbruges.

Kontakt os på nedenstående adresse for at få oplysninger om databeskyttelse i Schweiz eller i Frankrig, hvis du har spørgsmål eller kommentarer i forbindelse med denne fortrolighedspolitik:

Clarins Groupe International S.A.
4 rute de la Galaise, 1228 Plan-les-Ouates
Geneve
Schweiz

Clarins
Direction Juridique / Délégué à la Protection des Données
12 avenue de la Porte des Ternes
75017 Paris
Frankrig